Praesidium

Praeses: Dries Robbens

Heren en dames, graag even jullie aandacht voor onzen DRIES ROBBENS!!! Dit jaar meer dan verdient verkozen tot praeses en iedereen die hem kent weet wel waarom. Op school draait hij docenten rond de vinger als geen ander en door velen beschouwd als “een braaf manneke met veel toekomst maar waar da nog wa werk aan is”. Doch, laat u niet misleiden. Eens de schoolpoorten toe zijn een feestend varken in hart en nieren die met geen stokken te houden is. Dit lichtende voorbeeld in barre tijden zal jullie de weg wijzen naar een geslaagd maar vooral feestelijk jaar! Een man die studeren en feesten naadloos aan elkaar weet te koppelen en nog rad van tong is bovendien. Als geen ander zal hij ervoor zorgen dat de bende van Transfusia er een jaar van maakt waar geen dementie tegen is opgewassen! En als toekomstig geriatrisch verpleegkundige is hij hiervoor dan ook uitermate goed geplaatst. Leer hem snel kennen (bijten doet hij immers nooit als hij nuchter is) en dan zal je zien dat deze toffe Berendrechtse pee zeker de moeite waard is om mee op stap te trekken! Ook zijn cursussen leent hij graag uit, al is dat op eigen risico…

Dixit Bavo

Vice-Praeses: Sophie Berckmans

Er was eens een rood (rosse) harig meisje (een jonge vrouw van 21) die 4 jaar geleden van haar vrijheid heeft geproefd (het studentenleven), maar haar vertrouwensplekje heeft ze toch ook nog niet afgeschreven (ze woont dus nog thuis). Buiten zich te engageren voor de medemens (lid van ons bangelijk praesidium), heeft ze nog een groter doel in het leven (misschien wel de beste vroedvrouw worden). Misschien is dit wel ooit een gezinnetje stichten (ze heeft dus ne vriend) of momenteel haar medestudenten laten genieten? (Door nu aan haar 3de jaar praesidium te starten). Door het rode haar (rosse dus) haar sproetjes (gewoon sproeten),haar karakter,... is ze het zachtaardigste meisje dat je maar kan voorstellen ( ze is dus eigenlijk een toffe madam die van aanpakken weet!). Maar geef je haar kokosmelk (Malibu :-) ) dan fleurt ze helemaal op! En ze leeft nog lang en gelukkig!

De persoon die ik hier even op een andere manier wou voorstellen is dus ons Sophie!!! Zij neemt dit jaar de taak als vice-praeses op zich. Zij staat de praeses (Dries) bij, maar dit zal voor haar geen probleem worden mits ze vorig jaar zelf praeses was. Wil je meer over haar weten dan moet je ze maar gewoon leren kennen en dus veel naar onze activiteiten komen.

Dixit Jessica

Quaestor: Natasja Vergauwen

Wat kan ik jullie nu vertellen over deze vrouw zonder al te veel details, want ... Deze zal je grotendeels toch even zelf moeten ontdekken hoor.Een paar hints: je vindt haar geregeld op een, feesjeuh, cantus, td, maar ook buiten het studentenleven staat ze niet stil, al is dit wel zeer moeilijk want het studentenleven zit haar in het bloed(zie maar naar haar broer(Vulcanis). Eens je haar kent staat haar mondje ook niet stil, dus enige interesse in een hartig gesprek of raad van haar, geen angst of schrik, ze zal meestal antwoorden. Ahja, en even tussen de lijntjes, zoek de betekenis van haar naam eens even op, naar ik heb gehoord zou het russisch zijn…! Dit waren dus enkele hints, niet veel maar daar word ik dan ook niet voor betaald he, wel om te zwijgen, bij deze bedankt he natje, het 5 gangenmenu heeft me gesmaakt;-).Kortom om even af te ronden, zij is een van de mensen die mijn poep zeker eens mag wassen, en dit zonder ervoor te betalen hoor.Bij deze mijn kort en bondig pleidooi met tot slot, indien je op een cantus aanwezig bent, drink haar even iets toe, laat ze dit niet toe, gelieve me dan te contacteren, dan zal ik dit even in je plaats doen, indien ik de volgende dag niet vroeg uit men bedje moet!

Dixit Wieland

Quaestor: Lore Coomans

Lore is opgegroeid van een niets betekenend schachtje, tot de meest verantwoordelijke van de hele bende. Of dat zou toch moeten, want zij moet het geld van transfusia beheren. Nu dat ze verantwoordelijk is, wil zeker niet zeggen dat ze geen feestbeest is. Met Lore is het altijd plezier in de keet, zoals het moet; feesten, lachen en drinken. Maar buiten goed kunnen zuipen, is ze ook nog zachtaardig en behulpzaam, waarscheinlijk daardoor dat ze ook koos voor het mooie beroep Verpleegkunde. Lore woont op kot, want oorspronkelijk komt ze van het verre Balen. Nu dat Lore op kot woont heeft wel vele voordelen. Bijvoorbeeld is hierdoor Lore zeker op elk feestje en cantus aanwezig, EN hierdoor kunnen de vrienden soms na een stevig nachtje, een warm nest vinden om uit te zieken, om zo ’s morgens weer fris en monter in school paraat te kunnen zijn. Ook al lukt dit Lore niet altijd, toch tracht ze meestal nog naar school te gaan. Maar af en toe druipt ze weer naar haar kot door een TE hevige kater (en die kunnen er zijn :D)

Dus even in kort samengevat, ze is gek, behulpzaam, aardig en is niet vies van bier, maar toch is ze nog steeds de verantwoordelijkste van ons allemaal.

Dixit Nick

Schachtenmeester: Sammy Van Peteghem

Mag ik aan u voorstellen... Sammy!!! Ook wel gekend als Samson… vraag me niet waarom, maar ze reageert als je dat roept . Deze goedlachse meid heeft vorig jaar als volwaardig Transfusia-lid de kat even uit de boom gekeken, om dit jaar te beslissen dat ze een plaats in het praesidium wel ziet zitten… En terecht! Samen met Evelynn slaat ze dit jaar de handen in elkaar om het schachtenconvent, de verkoop, doop, ontgroening, .. tot een goed einde te brengen. En zal ze jullie, toekomstige schachten en porren, laten kennismaken met het hele ‘studentenleven’. Is het niet tijdens het hele doopgebeuren dat je haar leert kennen, dan krijg je zeker een tweede kans tijdens één van de vele studentenfeestjes, want daar is ze niet weg te slaan… Met een fris (al dan niet alcoholisch) drankje in de hand, komt deze Samson door het ganse land. Zo, dit is alvast een begin, de rest laat ik u zelf ontdekken… en mocht je haar niet meteen vinden.. volg dan gewoon de afdruk van haar pootjes… Woef ;)

Dixit Natasja

Schachtentemmer: Evelynn Audoor

Hier is onze Audoor, … waar moet ik beginnen om over haar te vertellen. Haar grootste kenmerk buiten haar ros haar, is natuurlijk haar ongelooflijke grote kweek. Vorig jaar begon ze moedig te studeren voor vroedvrouw en was ze tevens ook super actief in het studentenleven,weliswaar als schachtje (beter bekend, tijgerschacht). Maar na een zwaar jaar heeft ze belangrijke keuzes gemaakt, ze koos voor een nieuwe richting (verpleegkunde) en zit nu in ons praesidium als Schachtentemster, en ik denk persoonlijk dat dit op haar lijf is geschreven.

PR: Bavo Vermeersch

Onzen Bavo is dit jaar de PR van de club. Deze man met ervaring was eerder al mentor (de mijne) en heeft ook de nacht al eens prachtig georganiseerd. Heel het school kent hem wel en velen kennen ook de stoten die hij al heeft uitgehaald, zoals combi’s wassen na een avondje drinken of iets speciaals met een kerstboom. Voor degene die hem nog niet kennen en meer willen weten hierover, je kan hem altijd vinden op onze school voor hij gaat feesten, in de klimax tijdens het feestje, en op zijn kot na het feesten. Hij drinkt al is graag een pint of 2 (kot boven een café = toeval ??) en voor een biljaarke is hij ook altijd wel te vinden. Dit weggaan combineert hij met zijn studies en stages, en daarmee is hij eigenlijk het perfecte voorbeeld van ne goejen antwaarpse student. Als afsluiter, het is altijd wel sfeer in de club, maar nog net dat ietsje meer als den Bavo er bij is. Dames en (in mindere maten) heren, geniet nog snel van zijn gezelschap want volgend jaar is hij er misschien niet meer. En nu ga ik zwijgen, de rest moeten jullie zelf maar ontdekken.

Dixit Robin

Feestleider: Hans Pauels

Ons Hadje, waar beginnen… Hij kwam hier 3 jaar geleden stilletjes binnengewandeld als een arm lammetje dat pas de grote wereld was ingestuurd door moeder schaap… Niets was minder waar! Het jaar was nog geen 2 weken bezig en den Hans stond al me zen bloot bovenlijf, helemaal int groen geverfd, op de tafel tijdens de les… IK BEN HADJE HULK, NIET ZO STERK WEL ZO LILLEK… Het ging van kwaad naar erger,… amusement gegarandeerd. Zo weet hij tijdens het skiverlof elk jaar zijn territorium af te bakenen en ook dit jaar is hij maar op het nippertje gesaved by the bell. :-D Maar laat je niet misleiden. Deze koene kerel van 21 met zijn aaibaarheidsfactor van toch wel 93,6 % is nog steeds vrijgezel, mannen houd uw vrouwen aan de les… Intussen is dit icoon uitergroeid tot mascotte van transfusia, en ben je hem kwijt,.. ergens hoor je wel IS DA IER EEN FEESJE!!! En is hij weer terecht! Ons Hadje is dan wel van school verhuisd (wel 100 m. :-D), niets houdt hem nog tegen. Hij gaat dit jaar, na 2 jaar schachtentemmer, de taak van feestleider op zich nemen wat dan ook letterlijk op zijn lijf geschreven staat!! Dus weet je niets te doen in tlaat, Hadje hulk staat altijd paraat!

Dixit Dries

Dux Festi: Benjamin Vlemmix

Ja beste lezer, nu ben je misschien wel aan het interessantste deel van het boekje gekomen, namelijk een kleine introductie tot het fenomeen genaamd Benjamin! (Benji voor de vriende) Waar moet ik beginnen… Bij het begin lijkt mij een goei plan! Daar was ik dan, mijn eerste jaar verpleegkunde, ik kende nog ni veel mensen, en ik ging mij laten verkopen en dopen, en jaja, den Benji was ook van de partij! Hij stond gereed om al de schachtjes is te laten voelen wa nen doop nu allemaal juist inhoud, en gevoeld hebbe we’t! Heel het jaar door hebbe we mekaar beter en beter lere kenne, en ondertussen kenne we mekaar al 3 jaar! En hetgeen da ik geleerd heb over deze periode is da den Benji ne zalige kerel is en altijd klaar voor een goei feestje, en, ladies en gentlemen, laat u ni bedotten door het brave uiterlijk van dit stoppelbaardige feestbeest, want feesten kannem als de beste! Als ge hem tegenkomt op een feestje, gene schrik hebben, hij bijt ni tenzij ge het expliciet vraagt, en me hem derbij zal het altijd wel lache zijn, den Benji!

Dixit Hans

Cultuur & Ontspanning: Riet Ceulemans

Ook ons Riet zal het Transfusia praesidium vanaf dees jaar vervolledigen. Deze 20 jarige vrolijke meid uit het derde jaar verpleegkunde zal de culturele en ontspannende activiteiten voor haar rekening nemen. Dus kortweg onze C&O! Aan de mannelijke geïnteresseerden : doe geen moeite want Riet’s hart is al jaar en dag verpand aan onze Bavo! Tevens zit deze vrolijke meid ook in de studentenraad van onze campus. En je zou het haar misschien niet aangeven maar na de nodige klimax-cocktails staat deze kleine tijger maar al te graag op de tafels te dansen. Dus om eens af en watch the show!

Dixit Sophie

Sport: Stijn Herreweghe

Dames en heren, ik stel u graag voor aan Stijn onze sportman, Dit jaar voor de tweede keer in het praesidium, vorig jaar SOC, dit jaar sport. Als de Stijn er is zult ge het geweten hebben; voetballen, feesten, schachtenavondjes, skireis,… overal is hem erbij! Altijd klaar voor een mopke of een babbelke. Misschien een fijn weetje; als je op skireis vertrekt met het idee dat snowboarden heel gemakkelijk is en het blijkt dat je toch niet zo een talent bent: Stijn is een geweldige en heel geduldige leraar! wat gaat hij dees jaar zoal doen: de voetbalcompetitie organiseren, misschien ook volleyball voor de geïnteresseerden, ’ s middags is een matchke op tschool, een ploegske samenstellen voor studay en nog allemaal van die sportieve dingen,… Als je hem ni opt school, in de klimax, op de voetbal of op een feestje zit, kan je hem maar op 1 plek vinden: bij zijn Charlotje, dus sorry dames, dezen teddy is al bezet!

Dixit Riet

Cantor: Wieland De Messemaeker

De Wiwi, soms ook bekend als de Wieland, is voor velen waarschijnlijk al een bekende. Maar voor degenen voor wie dit nog niet opgaat, zal ik hem even kort voorstellen. In een ver verleden had Wieland zich voorgenomen om zich aan de studies verpleegkunde te wagen, en had al snel door wat Transfusia hem te bieden had. In dit geval kwam dit ongeveer neer op "bier en tetten, lalalalala"Maar uiteindelijk werden deze studies opgegeven omdat Wieland koos voor wat altijd zijn echte passie is geweest: rondlopen in de living en "tut tuuut!" roepen. Wieland ging dus bij de NMBS werken. KDG kon dit echter niet verwerken en heeft er voor gekozen om een levensgrote poster van hem in de gang te hangen om hun verlies te verzachten. Vorig jaar hebben we hem soms moeten missen omdat hij zich bij de NMBS eerst een jaar moest opwerken van kolenstoker tot machinist. Ondertussen is hij terug proper en voor zover ik weet ook zindelijk. Dit tot grote vreugd van Wieland's mama, aangezien hij nu eindelijk niet meer in de living zit te spelen. Nu hij met de treintjes mag rijden, zal hij zeker van de partij zijn aangezien je als machinist altijd kan staken om zo naar activiteiten te komen.Dit jaar zal hij zich speciaal inzetten als cantor om de cantussen extra sfeervol te maken.

Wieland houdt van: staken, hondjes, zich superieur voelen aan de kaartjesknippers, marginaal doen in de copacabanna, op cafe gaan, verpleegsterkesuniformen en cantussen.
Wieland houdt niet van: kolenstoken, kaartjesknippers en liberalen.

Dixit Quentin

Webmaster: Quentin van der Brempt

A.K.A. the Q, Q-Devil,Q-shizzle en Q-man maar toch het meeste van den tijd onze Q. De Q is dit jaar onze PR en Webmaster en de titel Transfusiaan meer dan waardig! Ook al volgt hij geen les op onze campus, Q-devil is meestal te spotten op onze feesjes en activiteiten. The Q-shizzle is echt nen bangelijke dizzle om als kameraad te hebben, hij verschijnt daar waar nodig en staat altijd paraat om een handje te helpen. Alles samen: Q is good for you!!!

Dixit Stijn

Mentor: Jessica Van Gastel

Hmmm Jessica. Zo veel over te vertellen maar zo weinig plaats om het neer te pennen. Om toch maar ergens te beginnen. Ons Jessica heeft haar diploma verpleegkunde op zak. Dus mensen als je ooit in het ziekenhuis komt is er een grote kans dat deze blonde meid aan je bed staat.Vooral als je in het sint vincentius terrecht komt. Maar om ze te zien ga je het wel heel erg moeten uithangen, ze gaat immers op Den Intensieve staan! Feestjes doet Jessica ook nog altijd zeer uitbundig mee en dit tot in de vroege uurtjes. Zo zal je ze bij tijd en stond wel in de klimax zien verschijnen. Stamcafé van de transfusianen! Zo kan ik nog wel een tijdje verder gaan maar dat doen we dus niet. Als je nog meer wil weten moet je Jessica maar simpelweg leren kennen! Wat je wel zeker moet onthouden is dan Jessica een zeer toffe meid is, iemand die voor je klaar zal staan, je zal helpen en je nooit in steek zou laten!

Dixit Benjamin

Ere-praeses: Evi Tinel

Hier onze Ere-Praeses, steeds staat zij paraat voor ons te helpen met haar wijze raad.

Kroegbazen: Max & Kristof

We zien ze toch geire

Mémé: A. Cleerbout

Pépé: R.Verheyden

Prosenioren: