Wapenschild

Praesidium

praesidium praesidium praesidium praesidium praesidium praesidium praesidium praesidium praesidium praesidium praesidium praesidium praesidium praesidium praesidium praesidium praesidium praesidium praesidium

PRAESES - Michelle Chauveau

praesidium

Bij deze stel ik u voor: ons Michelle,
Dit jaar is zij "den chief" van dit blauw-wit stel. Het komend jaar regeert zij in transfusialand, Uiteraard steeds met een cocktailtje in de hand.
Deze voorbeeldige studente gaat al flink wat jaartjes mee, Ze begon bij Brabo maar kreeg toen een veel beter idee. Ze kwam verpleegkunde studeren en liet zich tot Transfusia bekeren.

Heb je zin in een gezellige avond of een te gekke nacht? Met Michelle erbij wordt het altijd nog net iets gekker dan verwacht! Voor een Klimax-cocktail of een pintje krijg je haar altijd mee, Tegen Long Island Ice Tea zegt ze toch liever "neen". Cantussen kan ze als de beste, Vooral een wijn of cava-cantus moet je met haar eens testen.
Maar naast dit alles is ze vooral een geweldige griet, Die zwaar van het studentenleven geniet. Ze is heel direct maar super sociaal, Dus spreek haar zeker eens aan voor een babbeltje of spannend verhaal. Je zal het je zeker niet betreuren, Want het zal niet snel gebeuren dat je je met Michelle verveelt, Want als het liedje "kom pak je lasso maar" speelt, Springt ze als eerste op den toog, Net als met "vlieg met me mee naar de regenboog". Over ons Michelle zou ik nog uren kunnen doorgaan, Maar bij deze is mijn voorstelling van onze kersverse praeses gedaan!

Dixit
Marjan Teck
Vice-praeses 2011-2012
SOC 2010-2011

Terug naar boven

VICE-PRAESES - Marjan Teck

praesidium

Ons Marjanneke Teck,

Het guitige meisje met de altijd lachende bek! Je ziet haar zelden slechtgezind en dit jaar kan ze pronken met het vice-lint! Tegen een TD, een bal of feestje zegt ze nooit nee! Je vindt haar dan ook bijna altijd terug in ons stamcafé! Met een klimaxcocktail in de hand, laat ze zich zien van haar zotste kant!

Al goed doet zot doen geen pijn, anders zou het met Marjan al lang afgelopen zijn! Wil je niet alleen naar de WC? Geen probleem, Marjan wil altijd wel even mee! Wil je Marjan een keertje zat zien? Ga dan een weddenschap met haar aan voor een glaasje cava of tien! Ze heeft het diploma van orthopedagoog al op zak en dat van sociaal cultureel werker, haalt ze met gemak! Studeren en feesten gaan voor haar hand in hand, maar vooral dat feesten vindt ze plezant! Deze supertoffe meid wilt Transfusia van zijn leven niet meer kwijt!!!

Dixit,
Linde Domus
Promo 2011-2012

Terug naar boven

QUASTOR - Riet Ceulemans

praesidium

Well, lookabell,lookabell,lookabell,lookabell
Oooooh Weeeeee
Lookabell,lookabell,lookabell OoooooWeeee
Oh, Ah,Oh,Ah, Oh wee

Op deze mooi woorden van Jackie Wilson introduceer ik ons Riet. Riet is een Kempische schone en tevens het vuur in onze branding! Deze, reeds afgestudeerde, Pediatrische verpleegster heeft er net haar banaba pediatrie opzitten en staat Transfusia dit jaar bij als 2de Quastor. Ze zit dus met haar spaarpot op onze centen en dit mag je gerust letterlijk nemen, ze doet dit namelijk voor haar 2de jaar, en onder ons gezegd en gezwegen Dagobert kan er niet aan tippen..., voortreffelijk dus!!!

...
Well, she's so fine,fine,fine,She's so fine fa fine
She's so fi iii ine,She's so fine,fine,fine
She's really sweet the finest girl you ever wanna meet

zoals je al laat vermoeden zou ons Riet niet in transfusia zitten moest ze niet kunnen feesten als pakt ....een zonnebloem!.. Ja! een zonnebloem die na dagen regen haar kruin kan omdraaien naar de eerste lentestralen, ja zo zou je ons Riet kunnen vergelijken na een paar cocktails in ons geliefd café, de Klimax, ...intens gelukkig en opper-vrolijk, de sfeer is dan ook nooit ver te zoeken wanneer ons Riet van de partij is!!!
Bronstige binken echter, maak u geen illusies! Ons Riet is al jaar en dag, ik heb nooit anders geweten besef ik me net :-O..., verknocht aan koene ridder Bavo tot grote spijt van menig Johnny Bravo!!

...
Oh,oh,oh,oh Oh,oh,oh,oh,oh kzou dus zeggen...
Rrrrrrrr RIET PETITE, the finest girl you ever wanna meet ...

Dixit,
Dries Robbens
Cantor '11-'12
Schachtenmeester '10-'11
Praeses '09-'10
Schachtentemmer '08-'09

Terug naar boven

QUASTOR - Nele van Camp

praesidium

Nele van Camp besloot na een jaar op het leraren opleiding te hebben gestudeerd toch net als haar ouders verpleegkunde te studeren. Het jaar aan DLO heeft ze zich laten dopen en ontgroenen bij Magistra. Toen ze begon aan verpleegkunde bedacht ze zich geen moment en liet ze zich vol trots dopen bij Transfusia! Na weer een jaar als por door gebracht te hebben is ze er nu eindelijk van af! Ze is nu volwaardig Transfusia commilitone met volgend jaar een breed lint om haar nek. Ze zal volgend jaar samen met Riet de functie Quaestor vervullen om al die zakken geld binnen te rijven. Als dat maar goed komt met al die drank want Nele zegt geen nee tegen alcohol en maakt wel een feestje. Dat in combinatie met Transfusia betekent 1 groot feest aangezien wij vrouwen nogal feestjes kunnen geven die allen bekend zijn in de oren!

Dixit,
Robin
Promo 2011-2012

Terug naar boven

FEESTLEIDER - Nele Vangheel

praesidium

Mag ik u voorstellen, onze feestleider voor het volgende praesidiumjaar, Nele Vangheel uit Geel! Ze stapte dit schooljaar als eerstejaars de schoolpoorten binnen en ze zag dat het goed was =) Met het studentenleven in haar vizier ging ze elke week met een BIG SMILE naar de zotste feestjes (waar haar naam meteen bekend was!). Nele is spontaan, zot, (soms) zat, slim, fantastisch megacool en nog zoveel meer.
Ze is altijd in voor een praatje, zowel op hoog als (meestal) op laag niveau! ;)

Geniet volgend jaar mee van al Nele haar georganiseerde feestjes, het zal er gegarandeerd KNALLE!!

Dixit,
Zoé Van de Cruys
Sport 2011-2012

Terug naar boven

SCHACHTENMEESTER - Seppe Geldof

praesidium

Onze seppe, onze man, onze schachtenmeester !!
De mannen zijn niet dik gezaaid binnen Transfusia, maar de exemplaren die we bezitten zijn pareltjes! De Seppe vind je steevast in de Klimax met een Duveltje in de hand, waarna hij maar al te graag verder het stad intrekt om menig feestjes onveilig te gaan maken. Na zijn schachtenjaar had hij de Transfusiaanse smaak helemaal te pakken en leerde hij de schachtentemmer-stiel van onze ancien Dries. Dit jaar is hij dan ook helemaal klaar om zich te gaan ontfermen over de nieuwe porren en schachten als schachtenmeester! Ben je nog aan het twijfelen om je te laten dopen? Laat onze Seppe dan zeker een extra motivatie zijn om het wel te doen. Want onder deze stoere Kempische bolster zit een lieve zachte teddybeer die je maar al te graag mee op pad neemt om je alle geheimen van de Antwerpse studentenleven te laten ontdekken!

Dixit
Michelle
Praeses 2011-2012

Terug naar boven

SCHACHTENTEMMER - Rubia De Doncker

praesidium

Vorig jaar een stomme por, dit jaar de nieuwe schachtentemmer. Rubia heeft haar intrede in de club niet gemist. Vanaf het begin was ze overal present en altijd met haar gek optimisme. Rubia is iemand die van een saaie TD een zot feestje kan maken, en een brave cantus helemaal op zijn dak zetten. Samen hebben we vorig jaar Dries en Seppe het leven als schachtenmeester en temmer het leven zuur gemaakt. De schachten en porren zouden dus best twee keer nadenken voor ze iets proberen want Rubia heeft het allemaal al eens gezien!
Porren en Schachten zullen haar volgend jaar iets willen aandoen maar na de ontgroening zal je Rubia zien zoals wij allemaal doen: Een zalig praesidium lid maar nog een toffere vriendin!

Dixit Maarten
Dux Festi II 2011-2012

Terug naar boven

DUX FESTI - Sammy Van Peteghem

praesidium

Samson (aka Sammy van Peteghem) misschien wel onze trouwste aller transfusianen, deze jonge deerne is immers al aan haar 3de jaar praesidium toe! Het zal u dan ook niet verbazen dat wanneer er gefeest moet worden zij altijd van de partij zal zijn... En er meteen in het oog springen zal. Na een pintje, duvel, jenever, cocktail, cava (of misschien wel allemaal tegelijk), zal het niet lang duren eer deze jolige griet zich van haar beste (en vooral hilarische) kant laat zien. Dit jaar krijgt zij de eer om HET feesje van het jaar voor verpleegkundigen te organiseren. Als Dux Festi zal zij met Maarten voor de zwoele bassen en de pumping beats zorgen op onze Nacht van de verpleegkunde en dit alles in het stijlvolle decor van zaal Stuurboord. Bijten doet ze (nuchter) zeker niet, dus trakteer haar een pintje en leer haar kennen is mijn boodschap... You will get a better studentslife in return!!!

Dixit Bavo

Terug naar boven

DUX FESTI - Maarten Versichel

praesidium

Maarten is zijn naam:
"Afgestudeerd als sociaal verpleegkundige"
"Aanhangsel van ons Rosse aka Evelynn Audoor"
"Rosse vrouwen zijn geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken"
"Twijfelt tussen een master sociologie of sociaal werk"
"Eerst een stomme schacht, nu een trots, volwaardig Transfusia lid"
"Nacht van de verpleegkunde wordt zijn prioriteit dit jaar"

"Vurige krullebol"
"Ergert zich aan mannen die te lief zijn voor Evelynn"
"Reist doodgraag nog eens naar Amerika"
"Stoere steenbok"
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"
"Cognitief is hij nog tip top in orde"
"Heeft ongelooflijk veel goesting in het komende Transfusiajaar"
"Eet alles behalve zwarte beuling aka bloedpens"
"Lekker lui zijn doet soms deugd"

Onze Maarten neemt dit jaar de functie van Dux Festi op zich samen met ons Sammy en ik heb er alle vertrouwen in da hij da goed gaat doen. Evelynn heeft hem nog op tijd het licht laten zien, zodat hij nu tot onze grote Transfusia familie behoort.

Dixit,
Lore Coomans
Mentor 2011-2012
Praeses 2010-2011
Quaestor 2009-2010

Terug naar boven

PROMO - Linde Domus

praesidium

Linde, waar moet ik beginnen?
Ik kan wel 1000 grappige en genante verhalen verzinnen. Als student leerkracht lager onderwijs liet ze zich dopen tot magistraan Maar dat stond haar toch niet echt aan Nu is ze een echte transfusiaanse in hart en nieren En zal ze het praesidium komen plezieren Met haar functie als promo zal ze jullie facebook en mailbox spammen En jullie allemaal de klimax inrammen. Daar vind je haar altijd met een duvel in de hand Met linde in de klimax of ergens anders? Altijd plezant! Ze is in 5 woorden alle gekheid op een stokske En voor de jongens onder jullie ook nog is een lekker mokske
Kortom Linde is een pracht van een meid, Met al haar duvels, spamtalenten en gekheid.

Dixit Rubia
Schachtentemmer 2011-2012

Terug naar boven

PROMO - Robin Van der Weg

praesidium

Deze 21 jarige is het Hollandse deeltje van ons praesidium.
Ze komt van Friesland maar heeft toch gekozen om te verhuizen naar de stad om aan haar opleiding vroedkunde te beginnen, die ze trouwens super graag doet. Dat de mentaliteit in Belgie en Nederland niet hetzelfde is heeft ons Robin al ondervonden maar staat het haar niet aan dan zal ze het wel zeggen. Ligt er iets op haar lever, vrees niet ze zal het u wel vertellen wanneer ze niet akkoord gaat. Niet bij iedereen valt dit in goede aarde maar Robin meent het goed. Ze heeft een heel groot hartje en helpt iedereen die ze kan. =) Wanneer je Robin kwijt bent kan je best eens gaan kijken op het water, Robin is verzot op zeilen. Vind je haar daar niet dan misschien wel voor de tv, kijkend naar Disney Chanel ;p Kort beschreven, volgens haar liefke is Robin een super lief, super spontaan, super gekke, super mooie vrouw!

Dixit
Nele Vangheel
Feestleider 2011-2012

Terug naar boven

SPORT - Zoé Van de Cruys

praesidium

Ons Zoé'ke das pas een straffe madam! Supercool, waanzinnig plezant en altijd in voor een goei feestje! De pintjes gaan er altijd goed in, maar tegen een fris duvelke of twee zegt deze verpleegkundige in spé ook geen nee! Tot het laatst blijven doet haar zeker geen zeer want op elk feestje zorgt ze telkens voor dikke sfeer! Maar buiten al die festiviteiten heeft ons Zoé natuurlijk ook nog massa's ander kwaliteiten, want met da feesten alleen zijn we zeker niet klaar, en ze is daarom niet voor niets onze nieuwe Sport van dit jaar! Ze speelt al jarenlang volleybal en was vorig jaar dan ook onze held bij het jaarlijkse toernooi tussen de clubs op het volleybalveld. Dus iedereen die zich dit jaar sportief wilt bezighouden moet het haar maar laten weten, dan zal zij je zeker doen zweten! Zij die minder sportief zijn aangelegd kan ik 1 tip geven, leer haar zeker beter kennen want dan ga je een supertof jaar beleven! Een extra tip voor alle guys die er nog alleen voor staan, deze topmadam is nog altijd vrij, dus ik zou er maar rap voor gaan! ;)

Dixit,
Dorien Brants
C & O 2011-2012

Terug naar boven

C&O - Dorien Brants

praesidium

Ons Dorien is een supertoffe en plezante meid met wie je veel plezier beleeft. Als student verpleegkunde begrijpt ze maar al te goed wat een studentenleven niet mag ontbreken. Td's, cantussen, een pintje gaan drinken in de klimax, après skieën, . . . Dorien neemt C & O voor haar rekening. Dit wilt zeggen dat ze zorgt voor ontspannende en culturele activiteiten dit jaar. En Dorien kennende zullen die dan ook fantastisch zijn.

Dixit,
Nele van Camp
Quastor 2011-2012 2

Terug naar boven

REDACTOR - Evelynn Audoor

praesidium

Mag ik u allereerst voorstellen, waarschuwen en u aanraden om brandwerende kledij aan te trekken, want ons rosse is een hevige furie! Zij staat steeds in vuur en vlam en de Maarten is de enigste die dat vlammeke mag blussen. Ons rosse (en als je ze ziet, snap je het wel) is zo zot als een achterdeur en koos om volgend jaar in plaats van geriatrie, toch voor sociale verpleegkunde te gaan (hoewel ze in mijn ogen toch eerder in de psychiatrie thuishoort)! 't Is er eentje naar mijn hart want heb je een goed 'klapke' nodig (ondanks hare grote mond die nooit stilstaat) heeft ze een goed luisterend oor en een gouden hart. Feesten kan ze trouwens gelijk geen ander, trakteert ze maar is op een goei kriekske in onze geliefde klimax. . . and you'll see!! ;-)

Dixit,
Sammy van Peteghem
Dux Festi 2011-2012
Vice-praeses 2010-2011
Schachtenmeester 2009-2010

Terug naar boven

PR - Inneke van Steenbergen

praesidium

Ik stel jullie voor Inneke. . .
Deze leuke, spontane meid begint dit jaar aan haar tweede jaar praesidium. Dit toch wel fantastische academiejaar had ze de functie Dux-festi, ze heeft dit zeer goed gedaan, want zeg nu zelf onze nacht van de verpleegkunde was toch wel fantastisch. Dit jaar wordt ze P.R., ze gaat dus zorgen dat er centjes in onze clubkas komen. Ik ben ervan overtuigd dat ze ook dit tot een goed einde gaat brengen.

Dixit
Natasja Vervloet
Ab-Actis 2011-2012

Terug naar boven

CANTOR - Dries Robbens

praesidium

Onze guitar hero van het praesidium heeft dit jaar cantor als functie toegewezen gekregen. Ambiance verzekerd op de cantussen! Voor een goeie frisse pint te gaan drinken in de Klimax zal onze Dries ook zeker geen nee tegen zeggen. Het lastige is natuurlijk wel het vertrekken als de robbens erbij is.. Als hij zin heeft in een feestje zijt maar zeker het in orde komt in de klimax en hij zal iedereen goe laten meefeesten! Dries is al een afgestudeerd geriatrisch verpleegkundige die nu nog zijn master aan het behalen is. Een diploma voor kok heeft hij ook al in zijn achterzak steken. Als ge is als student goed wilt eten en den Dries kookt , zeker weten mee komen smullen!
PS: Den afwas doet em wel niet!!

Dixit,
Seppe Geldof
Schachtenmeester 2011-2012
Schachtentemmer 2010-2011

Terug naar boven

MENTOR - Lore Coomans

praesidium

LORE, LORE, LORE, LOOO-ORE...
Een lied dat u wellicht allen bekend in de oren klinkt, ontelbare keren gezongen op cantussen en zatte avonden. . . Maar nog meer dan dit lied, ligt de echte LORE ons nauw aan het hart! Laat mij u voorstellen: "Een echt wijf mé ballen on eur lijf" gelijk ze zeggen! Ons Lore begon samen met mij aan haar Transfusiacarrière als por. 2 stomme porren waren wij, onwetende wat voor toekomst Transfusia ons zou bieden in onze verdere studententijd. Wel wel, ik zal u zeggen hoe het haar vergaan is:
Na haar schachtenjaar als 'stomme'(?) schacht, beslistte ze een taak op zich te nemen binnen het praesidium als quastor. Ze beheerde de centjes alsof het niets was. Alsof Quastor-zijn niet hard genoeg was (jaja geen druppel alcohol op feesjes!) besliste ze om aan het roer te gaan staan van de -uiteraard- beste club van 't stad! Een hard jaar met een immens praesidium en toch heeft ze dat fantastisch gedaan! Jaja dees trees kan wat op haar schouders dragen. Bovendien studeert ze nu in juni af als geriatrisch verpleegkundige met nog meer studeerplannen voor de toekomst... Een bachelor meer of minder, wat is dat nu? Voor de mannen onder ons: ik zal u noodgedwongen moeten teleurstellen! Op dit potje past geen dekseltje maar een ander potje; genaamd Estelle! Ons lore is niet alleen de ambiance op de feesjes maar bovendien ook een enorm goede vriendin!
Hoera voor Lore!

Dixit,
Audoor Evelynn
Redactor 2011-2012
Feestleidster 2010-2011

Terug naar boven

PETER - Bavo Vermeersch

praesidium

Den Bavo behoort ondertussen al tot de veteranen van Transfusia. 5 jaar geleden kwam hij gezwind de campus binnen gewaaid en dat hebben we geweten ! Na een beestig schachtenjaar besloot hij het praesidium te vervoegen en zette hier zijn schouders onder de Nacht van de Verpleegkunde, ons feestje dat de laatste jaren is uitgegroeid tot HET verpleegkundig evenement van het jaar. Ook talloze andere feestjes ontsproten aan zijn organisatorisch talent. Ondertussen is deze blonde bink al een tijdje afgestudeerd en werkt als zelfstandig thuisverpleger bij de groep Wim Lemmens. En ja zenne, al de ouw madammekes beleven hun tweede jeugd als ze door hem verzorgd worden ! En elke keer opnieuw breekt hij dan hun hart als hij vertelt dat hij al jaren gelukkig is met zijn Riet... Tranen dat daar al gevloeid zijn! En ook al zijn Bavo en ik geen 'actief' praesidium meer, we volgen ons metekindje op de voet!

Dixit
Sophie Berckmans
Meter 2011-2012

Terug naar boven

METER - Sophie Berckmans

praesidium

Sophie Berckmans is een echte Transfusiavrouw dus Opgepast, u weze gewaarschuwd als je haar tegenkomt want Praeses is ze reeds geweest ook soc en mentor staan al op haar lijstje. Horen lachen zul je ze zeker, dus geef haar gezellig een glaasje of een beker Is dit jaar afgestudeerd als vroedvrouw, komend schooljaar is ze onze meter Einde en moraal van dit verhaal: leer ze kennen en misschien ga je er wel mee aan de haal

Dixit,
Riet Ceulemans
Quastor 2011-2012

Terug naar boven

Valid HTML 4.01 Transitional

Valid CSS!